top of page

DIY Bačkory

Slyšela jsem, že bačkory používáme pouze v Evropě, v jiných zemích se chodí bosa, v botech nebo v bosých botech. Vítám na scénu bosé bačkory.

Zkusila jsem více variant, ukážu níže. Ve výsledku vyhrály

střihem i designem tyhle.


Stačí režná nit, jehla, půl metru filcu (5mm silného),nůžky, tužku, dvě ruce a dvě nohy.


Strávený čas je stejný jako jedna audiokapitola Harryho Pottera.



Jako první jsem si obkreslila nohu na papír a vystřihla. Tím vznikla šablona pro spodní díly bačkor.

Pro šablonu na horní díl bačkor (na obrázku vlevo) jsem si změřila poloobvod nártu (od plosky přes nárt k plosce chodidla), to bylo 17cm. Od nártu k palci je to 14 cm.

Poslední díl bačkory je pruh o rozměrech 40 x 5 cm.

Šablony jsem přiložila na filc a obkreslila křídou.

Nohy jsem obkreslila zrcadlově, aby vznikla levá a pravá + jsem dala 1 cm vůli po obvodu šablony pro pohodlí nohám.


Pro shrnutí, na pár bačkor potřebuju 2 pruhy (40x5 cm), levý a pravý chodidlo a 2 horní díly bačkor.


Vystřihnu to všechno. A jdu šít. Režná nit dvojitá s uzlíkem na konci. Šiju tzv. stehem Smyčkovým, na obrázku je vidět jak na to.


Začnu tím, že přišiji pruh k podložce bačkory.

A to bude vypadat následovně:

Ve finále přišijeme horní díl.

A je to hotovo.

Zkoušela jsem ještě další verzi, kde jsou horní díly z látky, taky dobré. Oboje padnou. V látkových je výhodou možnost přišití na stroji.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page